Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Бяспечная старасць

Інфармацыйная кампанія МНС "Бяспечная старасць"

50% ад агульнай колькасці загінулых на пажарах — людзі старэйшыя за 60 гадоў. На жаль, у сілу сваіх узроставых і фізічных асаблівасцяў рызыка апынуцца ў цэнтры вогненнай стыхіі ў іх значна вышэй, чым у прадстаўнікоў іншых катэгорый.

Прычыны пажараў у дамах пенсіянераў банальныя: неасцярожнае абыходжанне з агнём, эксплуатацыя няспраўных электрапрыбораў або пячнога ацяплення, пакінутая без нагляду Ежа на пліце. Страта пільнасці, зніжэнне вастрыні гледжання, слыху, праблемы з памяццю-тыя фактары, якія могуць згуляць фатальную ролю. Самастойна адрамантаваць печы, электраправодку ці ўсталяваць пажарны апавяшчальнік – усе гэтыя мерапрыемствы не пад сілу пажылому чалавеку.

Здаецца, у такой сітуацыі на авансцэну павінны выходзіць Пасталелыя дзеці, якія могуць выправіць сітуацыю. Але рэальнасць аказваецца вельмі сумнай: у мітусні дзён яны забываюць пра састарэлых бацькоў ці не лічаць сваім абавязкам забяспечыць ім паўнавартасную і бяспечную старасць, запэўніваючы сябе, што з імі дакладна нічога дрэннага не здарыцца. А што казаць аб пажылых сваяках, якія для многіх не так блізкія, як мама і тата, але пры гэтым таксама маюць патрэбу ў дапамозе?..

Каб звярнуць увагу людзей на існуючую праблему і нагадаць пра неабходнасць кантролю за станам пажарнай бяспекі ў дамах састарэлых блізкіх, Цэнтрам даследаванняў у галіне бяспекі жыццядзейнасці і ўзаемадзеяння з грамадскасцю НДІ Пбічс распрацавана новая інфармацыйная кампанія «бяспечная старасць», якая стартавала па ўсёй краіне 1 лістапада.

У яе аснове ляжаць вельмі рэалістычныя вобразы, якія маментальна пераносяць мэтавую аўдыторыю ў атмасферу адпачынку ў бабулі з дзядулем за горадам – цёплыя шкарпэткі, парнае малако, румяныя піражкі. Але ў гэтым антуражы ёсць і "лыжка дзёгцю" - дэманстрацыя прыкладаў парушэння правілаў бяспекі, якія ў дамах пенсіянераў часцей за ўсё прыводзяць да непапраўнага. Здаецца, на гэтым канцэпцыя кампаніі вычарпаная – паказаць, што каштоўна і што патрабуе ўвагі. Але не ўсё так проста. У ліку галоўных герояў кампаніі мы не бачым саміх пенсіянераў - на першым плане ў ёй знаходзіцца работнік МНС. Менавіта ў гэтым і крыецца галоўная ідэя: за, здавалася б, некаторай камічнасцю карцінкі-выратавальнік, які замяніў ў кадры меркаваную усімі бабульку, – хаваецца вельмі важны пасыл, які і раскрываецца ў ёмістых слоганах. "Мы не зможам пачаставаць вас парным малаком замест вашай бабулі!", "Мы не зможам спячы піражкі замест вашай бабулі!", "Мы не зможам звязаць шкарпэткі замест вашай бабулі!"- гэтыя фразы ў поўнай меры паказваюць, што стаіць на коне, калі працягнуць абыякава ставіцца да стану бяспекі ў дамах блізкіх сталага веку. Менавіта такі тандэм-ёмістыя і чапляюцца слоганы і нестандартныя вобразы - з'яўляецца найбольш дзейсным і эфектыўным спосабам "затрымаць" увагу мэтавай аўдыторыі на паднятай праблеме і, апелюючы да цёплых успамінаў і пачуццяў, заклікаць яе дзейнічаць, абапіраючыся на канкрэтныя прыклады.

Для максімальнага распаўсюджвання інфармацыйнай кампаніі МНС задзейнічае ўсе каналы камунікацыі. У населеных пунктах з'явяцца яркія білборды, у грамадскіх месцах-Улёткі і буклеты, у эфіры тэлеканалаў – відэаролікі, а радыёстанцыі ўключаць тэматычную аўдыё-рэкламу.

Такім чынам, ратавальнікі ахопяць максімальны аб'ём мэтавай аўдыторыі і паспрабуюць дастукацца да кожнага, хто яшчэ не задумаўся пра важнасць увагі да стварэння бяспечных умоў пражывання для састарэлых сваякоў.

Не заставайцеся ў баку і вы: далучайцеся да кампаніі і забяспечце бяспечную і шчаслівую старасць сваім блізкім.

Раздзелы сайта